Nienke Goes Thai ;)

Daar gaan we dan! :)

Hallo Allemaal!

Ik ben nu 4 dagen weg dus wilde jullie alvast een kort verhaaltje schrijven over mijn eerste indruk en dergelijke. :)

Zaterdagochtend ben ik in de auto gestapt richting Düsseldorf. Helemaal enthousiast en natuurlijk een beetje gespannen. Wat staat me te wachten? Heb ik alles wel bij me? Eenmaal in het vliegtuig richtingBangkok was dit gevoel weg. Ik heb de hele reis veel geslapen en natuurlijk films gekeken in het vliegtuig. AWESOME ze hebben gewoon praktisch de nieuwste films!!

Na een overstap in Istanbul stond ik uiteindelijk in Bangkok! Nu maar hopen dat mijn backpack ook goed was aangekomen ;) Na lang wachten was hij daar eindelijk en kon ik op zoek naar een coördinator van de Green Lion (de organisatie waarbij ik mijn projecten volg). Ook deze was gelukkig makkelijk te vinden en omdat ik de laatste was die aan kwam konden we meteen vertrekken. Er waren namelijk nog 5 andere net geland.

Eerst moesten we met een metro, daarna met een ROZE taxi en tenslotte met een bus. Dus weer 4 uur later was ik eindelijk in Singburi! Niet te vergetendat hetSUPER heet was, ik 30 kilo bagage bij me had en een lange broek aan .

In Singburi werden we door de coördinator van het kamp (Phill een Ier) opgehaald in een soort open truck alleen dan klein (geen idee hoe je dat noemt). Na nog een kleine 10 minuutjes rijden waren we bijhet "Twin house" de accommodatie. Nienke kreeg de sleutel van kamer 2! Hier slapen ook 2 Amerikaanse meiden en helaas lig ik dus boven in het stapelbed, maar daar ga ik binnenkort verandering in brengen :P De kamer is vrij simpel 2 stapelbedden, een kast en een kleine badkamer met een douche en een wc. WC papier graag in het prullenbakje gooien! Dat vind ik dan wat minder.

In de avond heb ik nog even in de community room gezeten om iedereen te leren kennen. In dit huis zitten veel Nederlanders, Duitsers en Fransen. Dan hebben we nog enkele Belgen, Engelsen, Amerikanen en Australiërs. Maar helaas geen surfdude :P Verder zijn we nog even naar het dorpje gelopen om een simkaartje kopen maar dit is zo makkelijk nog niet. Alles staat in Thaise letters geschreven en is dus niet te lezen. Verder is het Engels van de inwoners ook niet fantastisch. Missie nog niet geslaagd volgende keer beter. Op de terugweg was het al donker en er stonden een hoop wilde honden op straat. Hiervoor hadden ze ons al gewaarschuwd maar we zijn er heelhuids langs gekomen! ;) Om 20.30 lag ik in bed, toen was het bij jullie 15.30! :P

Maandag begon mijn orientatieweek. Samen met 9 anderen leer ik deze week van alles over de Thaise cultuur. In de ochtend zijn we naar het centrum van het dorpje gelopen waar ons verteld is waar we alle benodigdheden konden vinden. Hierna zijn we gaan lunchen bij een lokaal restaurantje, natuurlijk rijst en groenten. Vervolgens zijn we naar een tempel gaan kijken en hebben we boeddhistisch leren bidden. Foto's spreken voor zich. Het is heel mooi om te zien die tempels en die kleuren e.d. En 90% van de Thaise bevolking is boeddhistisch dus binnen elke 2 a 3 kilometer vind je wel een tempel.
Eenmaal terug bij de Twin House kregen we Thaise les. Dit duurde welgeteld een kwartier en ik kan niet zeggen dat er echt iets is blijven hangen. Alleen Sawatde Kah (hallo voor vrouwen). Hoe ik moet afdingen en zo heb ik natuurlijk wel opgeschreven want moet nog een hoop kleren kopen heb ik gemerkt. De gevoelstemperatuur is hier 42 graden en het wordt de komende tijd nog warmer! Gelukkig ligt aan de overkant van de straat een wasserette en een bar :D. Aan het einde van de eerste avond kwamen kinderen uit het dorp een traditionele Thaise dans opvoeren en het was natuurlijk fantastisch dat wij mee moesten doen. We moesten in een rondje lopen en met de armen zwaaien en er kwam geen einde aan t liedje! Dit is echt zooo leuk.... als je toe kijkt!Hierna heb ik nog een uurtje in de bar gezeten en toen weer lekker op tijd naar bedje.
Omdat het hier om 7 uur al pikken donker is slaap je eigenlijk heel vroeg maar bent ook lekker vroeg wakker. Om half 6 gaat namelijk de radio aan en die gaat ook niet meer uit tot een uur of 10. Maar goed dan is het wel nog lekker koel buiten en kun je rustig ontbijten. Iedere ochtend boterhammen met sla tomaat en ei. Verder ananas en watermeloen! Ik vind het helemaal prima :D:D

Dinsdagochtend (vandaag dus) zijn we op weg gegaan om 4 tempels te bezoeken. Weer in die truck met z'n 10e lekker zitten zweten! De eerste tempel was de grootste Boeddha ter wereld. super mooi. We zijn eerst door de tuin van de Hell moeten lopen. Hele aparte beelden stonden daar. Volgens het boeddhisme moet je door een aantal levels in de hel voordat je vergeven kan worden en uiteindelijk toch in de hemel beland. Beetje scary uitgebeeld. Het grote beeld was wel heel indrukwekkend en ik heb natuurlijk zijn vingers aangeraakt voor eeuwig geluk.
Vervolgens zijn we naar Ayutthaya gegaan. Dit is de oudste stad van Thailand. Hier hebben we nog 3 tempels bezocht. Bij de laatste moesten we een steile trap op waar bovenaan een wens put stond. Nienke heeft natuurlijk ook een wens gedaan :P. Achteraf mag ik blij zijn dat ik nog heelhuids die trap af ben gekomen! Was namelijk heel stijl en ongelijk.
Tot slot zijn we weer naar hetzelfde restaurantje gegaan waar we ook in de middag zijn geweest en hebben hier weer lekkere Thaise gerechten gehad. Hierna waren we allemaal helemaal kapot van het lopen in de hitte dat we bij aankomst in het Twin house zijn gaan douche en alleen nog maar in de community room hebben gezeten.

Het is alweer bijna half 10 dus ik ga zo weer lekker slapen.

De statistieken voor nu zijn 0 muggenbulten (terwijl iedereen onder zit) en alleen een beetje verbrand in de nek :P
Typ en taalfouten gewoon lekker negeren. Het is laat en ik ben me inmiddels aan het verdiepen in de Thaise taal :P Naar mate ik meer blogs schrijf zal het misschien verbeteren! Haha!

Tot de volgende keer lieve mensjes!

Reacties

Reacties

Linda

Super leuk om te lezen! Have fun!

Jolanda dreier-coolen

Leuk om het zo te lezen. Geniet er maar van en veel plezirr

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active