Nienke Goes Thai ;)

Week 2 Strandweek en Bangkok

Hallo Hallo!

Er zit alweer een weekje op, tijd om jullie te vertellen wat ik nu weer allemaal beleefd heb!

Smile

Ik ben zondag 10 april vertrokken richting Hua Hin voor de strandweek. Met 9 meiden in een mini van kwamen we 5 uur later bij ons resort aan. Het was een mooie locatie met allemaal grote tenten en een badkamer (watervaldouche en aparte wc)er aan vast. Ik lag in een tent met 3 andere meiden.

Maandag zijn we voor de verandering eerst naar een Tempel geweest de Huay Monkel Temple. Hierna zijn we naar de Pleanwan Market gegaan. Dit is een vintage markt. Heel leuk om te zien!
Na een ochtend vol bezienswaardigheden werden we naar Hua Hin beach gebracht. Het zonnen kon beginnen en guess what?! Nienke is natuurlijk verbrand

Tongue Out
In de avond zijn we naar een night market gegaan daar hadden ze een hele hoop leuke spulletjes. Ik had dan ook tijd te kort om alles te kunnen zien!

Dinsdag zijn we in de ochtend naar een honden asiel geweest. Dit was echt heel zielig!! Er zaten zo'n 1200 honden waarvan er per maand 50 weer weggaan maar ook weer 200 worden binnen gebracht. De honden zijn vaak ziek en/of gewond! De straathonden zijn echt een probleem in Thailand. Er waren ook super schattige puppy's! Had er zo een paar mee willen nemen . Vervolgens zijn we wee naar het strand gebracht. Khao Takiap Beach is een klein strand waar weinig mensen komen en ook apen zwemmen. Het was echt super grappig om die apen in het water te zien spelen. In de avond is een deel van de groep weer naar de night market gegaan maar ik ben alleen naar de seven eleven (bekende supermarkt in Thailand) geweest. Het probleem was dat we in het donker terug moesten lopen naar het resort. Ik had dus een stok uit het weiland gepakt als voorzorg voor de straathonden. Uiteindelijk maar goed ook want toen we bijna bij het resort waren kwam er een hond op ons af gerend. Ellen had de stok en ik zei Ksstt Kssstt en ondanks dat we liters zweet verloren van de angst moesten we er ook wel om lachen toen we eindelijk waren ontsnapt uit het vizier van de hond. Verder hebben we een rustig avondje in het resort gehad.

Woensdag was de eerste dag van Songkran, het Thaise Nieuwjaar. In een woord FANTASTISCH. In de ochtend gingen we met de 9 meiden in een truck. Er stond een grote bak water in en we hadden allemaal een waterpistool. Zo reden we door het centrum van Hua
Hin en gingen we in watergevecht met de mensen langs de weg. Sommige mensen gebruikte ijswater dat was wel verschrikkelijk. Ook smeerde ze een soort van verf op je gezicht. Echt geweldig je voelt je net weer een klein kind! In de middag hebben we lekker op het stand gelegen en toen we werden opgehaald kwamen we lang een soort mini optochtje. We stonden langs de weg te kijken toen ik natuurlijk weer de straat op werd getrokken om mee te dansen! oleeeee armpjes de lucht in en zwaaien maar. Ik kreeg ook nog een flesje zelfgemaakte wijn in mijn handen geduwd. Erg lekker hoor! De lokale mensen vinden het ook heel leuke om foto's te maken met westerlingen dus na een kwartiertje poseren konden we weer verder richting het resort. Onderweg belandde we natuurlijke we midden in het watergevecht en we kwamen dan ook doorweekt thuis.

Donderdag zijn we in de ochtend naar de Art village geweest. Dit is een soort dorpje waar je allemaal verschillende soorten van kunst kunt bekijken. van schilderijen en beelden tot tattoos.
Hierna hebben we het deel van de groep dat in Hua Hin zou blijven naar het strand gebracht en zijn wij onze backpack gaan halen bij het resort. Omdat Nieuwjaar 3 dagen duurt in Thailand hadden we de truck dicht gemaakt en de tassen goed bedekt tegen al het water. Bleek dat in Hua Hin maar 1 dag waterfestival is. We zijn met de bus naar Bangkok gegaan en hier hebben we de taxi naar het hostel gepakt. The Glory Hostel lag midden in het gebied waar het waterfestival was losgebarsten maar we zijn droog binnen weten te komen.
We lagen met 10 personenop een kamer (5 stapelbedden) dus met 5 meiden kwamen we hier terecht. Na alle spullen te hebben neergelegd gingen we op zoek naar de pizzeria. Hoppaaa weer helemaal nat en besmeurd met verf bleek deze dicht te zijn. Dus zijn we terug gelopen naar het restaurantje om de hoek van het hostel. Hier hebben we lekker gegeten en cocktailtjes gedronken waarna het alweer tijd was voor bed.

Vrijdag hadden we het allemaal gehad met het waterfestival. We probeerde dit dan ook te ontwijken door van alles te gaan bezoeken. Eerst zijn we langs het paleis van de voormalige koning gereden waarna we een kijkje zijn gaan nemen in Chinatown. Na hier wat rond te hebben gelopen zijn we naar de shoppingmall gegaan. Tot nu toe nog geen druppel water op ons gehad gingen we vrolijk winkelen. Toen we de shoppingmall uit kwamen belandde we weer midden in het waterfestival wat om 12 uur was begonnen toen wij aan het shoppen waren. Toch zijn we lopend naar het Hard Rock café gegaan en we zijn hier toch vrij droog aangekomen. Via de artiesteningang mochten we naar binnen want aan de voorkant was een groot plein waar het waterfestival aan de gang was.
Aan het einde van de dag zijn we naar de night market JJ Green in Bangkok geweest. Dit is een hele grote markt waar allemaal vintage en tweedehands spullen verkocht werden. Midden op de markt waren wat barretjes en restaurantjes. Hier zijn webij een hele gezellige bar gaan zitten waar live muziek gespeeld werd.

Zaterdag was het al weer tijd om terug te gaan naar Singburi (de thuisbasis). Ik heb nu twee rustige dagen en zondag avond vertrek ik naar Umpang voor het olifanten project. de week erna ga ik in een keer door naar de het hilltribe project. Ik neem geen laptop mee dus mijn volgende verhaal laat wat langer op zich wachten!

Ongelofelijk hoe deze twee weken voorbij zijn gevlogen. En ik raak steeds meer verliefd op dit land! Straks wil ik niet meer terug

Surprised
Tongue Out

Tot de volgende keer! Dikke kuss