Nienke Goes Thai ;)

Week 7 Trunk to the south

Heyhey lieve lezertjes!

Hier ben ik dan, week 7 zit er al weer op. Wat in houd dat ik nog maar 1 weekje over heb.
Maar daar gaan we het nog even niet over hebben! Ik ga jullie eerst eens vertellen wat ik afgelopen week allemaal beleefd heb.

Zondag ochtend ben ik om 11 uur vertrokken met een minivan richting Hua Hin. Het resort waar ik in mijn tweede week ook ben verbleven. Hier sliep ik in een tent met 4 andere meiden. In de avond zijn we weer naar de night market. Hier heb ik natuurlijk weer wat leuke spulletjes op de kop getikt. Erna zijn we met een tuktuk terug gereden naar het resort. Je kunt namelijk niet in Thailand zijn geweest zonder in een tuktuk te hebben gezeten.

Op maandag ochtend zijn we naar de vintage markt gegaan. Hier was ik ook al in de tweede week geweest maar het is erg leuk dus vond het niet erg om hier nog eens een rondje te maken. Erna was het tijd om naar het treinstation te gaan en de trein verder richting het zuiden te nemen. En wel naar Bang Saphan. Dit is een heel rustig plaatsje aan het stand waar vrij weinig te beleven is. MAAR wij sliepen in een resort direct aan het strand dus dat was ideaal. Snel de tassen in de kamer gegooid en gaan zwemmen. Natuurlijk had mijn nieuwe blauwe broekje afgegeven dussss ik dook de zee in met een blauwe kont! En het ging er ook nog niet vanaf hahaha! ’s Avonds zijn we lekker cocktailtjes gaan drinken op de schommel op het strand.

Dinsdag zijn we in de ochtend vertrokken naar een pier en op de boot gestapt. Hier kregen we snorkelspullen en een reddingsvest voordat we aan boord gingen. We zijn naar een klein eilandje gevaren waar we om heen konden zwemmen en mooie visjes e.d. bekijken. Erna zijn we weer aan boord gegaan om te lunchen en zijn we naar een groter eiland gevaren. Hier zijn we op een aantal plekken gestopt om te snorkelen. Ik had het helemaal naar mijn zin in maar toen ik aan boord van de boot kwam ontdekte ik dat ik mijn billen verbrand had tijdens het snorkelen! De daarop volgende dagen zat ik dus iets minder comfortabel maar het is gelukkig alweer bijgetrokken!
Na de boottrip zijn we naar een lokale markt gegaan om vis en groenten te kopen zodat we in de avond konden barbecueën. Dit hebben we dan ook gedaan maar we moesten nog opschieten want het ging die avond regenen.

Woensdag ochtend zijn we met de minivan vertrokken om verder richting het zuiden te rijden. 5 uur later kwamen we aan bij een pier waar we de boot naar Koh Samui hebben gepakt. Om 16.00 uur kwamen we aan bij ons hotel waar ik me even kon opfrissen. Toen was het alweer tijd voor avond eten en de night market. Van deze markt heb ik niet veel gezien want had besloten meteen op het terrasje te gaan zitten en wat cocktailtjes te proberen. Later in de avond zijn we naar een Beach club gelopen. Dit was een strandwandeling van twee kilometer maar dat wisten we niet van te voren.
Eenmaal aangekomen bij de bar waren jongens een vuurshow aan het geven heel leuk om te zien.
Even later kwamen drie jongens met leguanen aan lopen die ze gewoon op mij zetten. Ik vond het natuurlijk helemaal geweldig totdat ze even later zeiden dat het me 300 baht ging kosten. Niet dat dit heel veel geld is maar natuurlijk wel veel te veel om even te poseren met drie van die beesten.
Al met al was het een top avondje!

Donderdag hoefde gelukkig pas laat op te staan. Dit deed iedereen wel goed na het feestje van de avond er voor. Om 11.30 zijn we vertrokken om de Grandmother and Grandfather rocks te bekijken. De Grandfather vond ik meteen. Maar Grandmother moest ik even zoeken. If you wanna see the view.. Look it up ;) Hierna zijn we naar Lamai Beach gegaan en hebben we daar lekker aan het strand gelegen. Ik ben natuurlijk ook even voor een Thaise massage gegaan voor het ultieme vakantiegevoel! In de avond hebben we niet zo veel gedaan omdat iedereen nog een beetje last had van een katertje.

Vrijdag moest ik al heel vroeg op staan want om 7 uur vertrok ik richting de pier. Hier vertrokken we met een boot richting Mu Ko Ang Thong National Park. Het was een toeristische activiteit en er waren dan ook een hoop westerse mensen aan boord. Sowieso in Koh Samui zijn een hoop toeristen. Meer dan ik op andere plekken gezien heb.
Het nationale park bestaat uit 42 eilanden en wij hebben er twee bekeken. Eerst zijn we naar het eiland gevaren met de Blue Lagoon. Hier moesten we een hoop steile trappen op en af om hem te kunnen zien. Het zweet viel in druppels van me af vanwege de hitte maar dit was het zeker waard.
Bij het tweede eiland ben ik alleen wat gaan zwemmen en zonnen. Je kon hier ook naar het hoogste punt klimmen voor een mooi uitzicht maar na het beklimmen van de trappen eerder die dag had ik deze behoefte niet echt.
Tegen 3 uur zijn we terug gevaren naar Koh Samui. In de avond ben ik een stuk gaan wandelen en heb ik mezelf een Thais souvenirtje gegeven. Ook deze avond heb ik me rustig gehouden want het was Buddha Day en er werd geen alcohol geschonken.

Zaterdag hebben we niet meer zo veel gedaan omdat we terug zouden reizen naar Singburi. Ik heb alleen nog genoten van een Thaise massage en toen begon het weer heel hard te regenen. De tijd van het regenseizoen is nu echt begonnen dus kan in mijn laatste weekje nog wel wat buitjes verwachten. De terugreis bestond uit een taxirit, busrit, oversteek met de ferry, busrit naar Bangkok en een andere bus naar Singburi. 16 uur later was ik weer thuis in de Twinn house.

De rest van de dag ga ik niet veel doen en morgen begin ik aan mijn laatste weekje. Moet nu nog voor de laatste keer mijn wasje hier draaien e.d. Het plan is dat ik begin van de week een paar dagen in het weeshuis ga helpen en erna naar Bangkok vertrek voor nog wat laatste activiteitjes!

Dikke kus van mij!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active