Nienke Goes Thai ;)

Week 8 The last week

Hallo Allemaal!

Ik ben alweer van zondag thuis in het natte kikkerlandje!! Maar wilde jullie natuurlijk wel nog vertellen over mijn laatste week in Thailand!

Op maandag begon ik weer met werken in het weeshuis waar ik eerder tijdens mijn reis ook al geweest was. Deze week waren er wat meer vrijwilligers dus ik ging er vanuit dat we meer werk konden verrichten. Het tegendeel was waar. We moesten een gebouw schilderen wat twee weken eerder ook al gedaan was. Omdat de projectleider per ongeluk de verkeerde kleur verf had gekocht. Ik ben uiteindelijk maar gaan helpen bij het vervangen van een toilet omdat de oude verstopt was. Hiervoor heb ik cement gemixt want ik vind alles prima maar haal geen oude toilet die onder de poep zit eruit.
Ik heb op maandag ook besloten dat ik eerder naar Bangkok zou gaan omdat ik het project in het weeshuis niet helemaal vond wat ik ervan verwachtte. In de eerste week dat ik het deed heb ik de kinderen nog kunnen helpen met Engelse les. Deze week kon ik alleen projecten doen die ik geldverspilling vond en welke ook niet echt een bijdrage leverde aan het verbeteren van de kwaliteit van leven voor de kinderen.

De dinsdag en woensdag ochtend heb ik ook niet geschilderd. Daarnaast heb ik alle verfkwasten eens schoon gemaakt zodat de projectleider ook geen geld hoeft te verspillen door iedere week nieuwe kwasten te kopen. Woensdagmiddag hadden we zoals gewoonlijk weer vrij om te gaan zwemmen e.d. Ik ben gewoon lekker thuis gebleven en heb wat bijgeslapen in een hangmat
In de avond was het weer tijd voor de barbecue en de wekelijkse party in de bar. Ik ben vrij op tijd naar bed gegaan want de volgende ochtend zou ik vertrekken naar Bangkok.

Donderdag ochtend heb ik dan eindelijk mijn backpack e.d. ingepakt om weg te gaan van “thuis” en nooit meer terug te komen. Ik heb ook een hele hoop spullen achter gelaten voor het weeshuis want deze paste gewoon niet meer in mijn tassen.
Door een van de medewerkers van Greenway ben ik af gezet bij het busstation in Singburi. Mijn reis begon om 10.00 uur en na een bus- en taxirit was ik om 14.00 bij mijn hotel op Khao San Road. Ik moet zeggen dat het toch wel echt genieten is een kamer voor jezelf te hebben na hem te hebben moeten delen met andere voor 7 en een halve week! Daarom ben ik eerst even lekker gaan slapen. Tegen de avond ben ik opgestaan om te douche en toen ben ik een mijn eentje gaan dineren. Zo ver ik wist was er niemand die ik kende in Bangkok dus ik ging me lekker in mijn eentje amuseren.
Na het dineren besloot ik even langs de winkeltjes te lopen op Khao San Road en erna een leuke bar op te zoeken of zo. Ik was nog niet halverwege de straat toen ik werd aangesproken door een man van India die deze geweldig leuke meid zag lopen en even een praatje wilde maken.

Tongue Out
Ik snap dat wel hahaha! Uiteindelijk ben ik met hem en zijn vrienden wat gaan drinken. Tot zover het alleen zijn in Bangkok.

Vrijdag moest ik om 6 uur opstaan omdat ik naar de floating market zou gaan. Dit ging niet zo soepel omdat ik toch wel een kater had over gehouden van de nacht ervoor. Uiteindelijk toch maar opgestaan waarna ik eerst meer dan een uur moest rijden naar de markt. Hier heb ik nog lekker kunnen slapen in de mini van en dat heeft me dan ook wel goed gedaan.
Eerst kreeg ik wat koffie en fruit voordat we aan boord gingen van een klein bootje om de markt te zien. Vanwege mijn kater heb ik er niet optimaal van kunnen genieten maar het was wel een leuke gewaarwording. Wat ik jammer vond is dat deze markt door de jaren heen heel toeristisch is geworden en dus alles het zelfde was en duur. Je kreeg ook hier weer alleen maar souvenirtjes, toeristische kleding en eten. Ik had het dan ook redelijk snel gezien maar ik mocht ook nog een uurtje in mijn eentje shoppen. Wat een geluk!
Toen ik om 1 uur terug was bij mijn hotel was het eigenlijk mijn bedoeling om de Grand Palace te gaan bezoeken maar dat bewaar ik voor de volgende keer. Aangezien ik toch nog minimaal een keer terug moet naar Thailand
J.
Ik had inmiddels ook afgesproken met twee mensen die ik eerder had leren kennen in Singburi. In de avond ben ik met ze gaan eten en erna zijn we wat drankjes gaan doen. Helaas was het eten niet zo goed gevallen dus ben op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag was mijn laatste dag in Thailand. Deze dag ben ik alleen even naar de shopping mall geweest om nog wat geld te spenderen wat ik over had. Erna heb nog afscheid genomen van mensen die ik had leren kennen en ben ik mijn laatste Pad Thai gaan eten. Tegen 8 uur in de avond ben ik met de taxi naar het vliegveld vertrokken. Her kon ik gelukkig meteen inchecken was ik van die zware backpack af. Erna hebben ik nog een tijdje zitten vertellen met een jongen uit Korea die zo graag met me op de foto wilde. Dit was iets wat ik inmiddels gewend was. Aziatische mensen houden er van foto’s te maken van westerse mensen.
Uiteindelijk ben ik door de douane gegaan en in mijn vliegtuig gestapt. Nog steeds niet het gevoel hebbende dat ik naar huis ging. Nu ben ik thuis en terug in realiteit.

Ik heb de tijd van mijn leven gehad tijdens deze reis en heb geweldige mensen ontmoet. Ik heb super leuke dingen gedaan en een hoop geleerd over de Thaise cultuur maar ook over mezelf. Het is een reis geweest om nooit meer te vergeten en het smaakt alleen maar naar meer.

It has been awesome!

Dit was de laatste blog van deze reis… Als ik een nieuwe reis geboekt heb zijn jullie de eerste die het horen! Haha

Dikke kus

Reacties

Reacties

Deepa

Hai Nienke,
Geweldig dat je jou ervaringen met ons hebt gedeeld.
Ik wist dat dit een ervaring zou zijn om nooit meer te vergeten:) xxx veel liefs en hopelijk tot gauw.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active