Nienke Goes Thai ;)

Week 1 zit er op!

Sawatde kah allemaal!

Zoals de titel al aan geeft zit de eerste week er op. Wat is dat snel gegaan!

Afgelopen woensdag hebben we niet zo veel gedaan, naar het was wel een leuke dag. In de ochtend hebben we armbandjes gemaakt en daarna hebben we kookles gehad voor de lunch. We moesten twee gerechten maken een salade en een noedelgerecht. Bij deze kan ik jullie vertellen dat ik dat beter niet in Nederland kan doen voor jullie want het smaakte totaal niet zoals het hoorde en het was echt totaaaaal niet lekker. Ik bak er dus niks van .
In de middag hadden we vrij en zijn we naar een lokaal zwembad gegaan. HEERLIJK! Voor 60 Bath (euro 1,50)kun je naar binnen en het was totaal niet druk.
In de avond hebben we een BBQ gehad en erna was het party! We werden naar een soort van garage gebracht waar van alles op de muren geschreven was en een paar discolampen. Hier konden we met iedereen van de Green Lion projecten feesten. Een cocktail in een emmertje kost 200 bath ( 5 euro) terwijl ze bij de BBQ de helft koste.

Donderdag zouden we in de ochtend een school bezoeken. Na een half uur rond te hebben gereden kwam de begeleider bekennen dat hij verdwaald was. Er na hebben we nog verder rond gereden en toen we uiteindelijk bij de school aan kwamen waren er geen kinderen omdat het zomervakantie is hier. Fantastisch!
Uiteindelijk zijn we naar een naaiatelier geweest waar vrouwen van alles zaten te maken. En toen was het al weer tijd voor de lunch!
Na de lunch zijn we naar een museum geweest over de geschiedenis en het ontstaan van Thailand in de huidige vorm. Vervolgens zijn we naar een tempel geweest met de grootste liggende Boeddha. Heel apart om te zien.
Als afsluiting van de dag zijn we naar de Tesco geweest. Dit is een grote supermarkt waar je meer westerse producten krijgt. In de avond hebben heb ik niet veel meer gedaan want was kapot van de party van de dag ervoor.

Vrijdag was alweer de laatste dag van het programma van de introductieweek. 's Ochtends zijn we naar Boeddha’s footprint geweest. Dit is een soort wens put waar je weer geld in kan gooien en bidden. Hierna zijn we een trap van 300 treden opgelopen voor het hoogste punt. Ik moet jullie bekennen in 42 graden is dit GEEN pretje. En ik moet dus ook bekennen dat die conditie van mij nog wel wat verbetering kan gebruiken. HAHA!
Hierna hadden we wel een lunch verdient en deze was echt super lekker. We eten de hele week rijst, groenten en fruit. Alles in het vrijwilligershuis is vegetarisch dus dan smaken frieten met kip wel!
In de middag zijn we naar de Monkey tempel geweest in Lopburi. Hier liep apen los en ze waren vrij brutaal dus je moest opletten. Aangezien ik van aapjes houd was dit geweldig! Van baby aapjes tot hele oude apen, Nice!
In de avond hebben we kaartspelletjes in de bar gedaan en erna was het alweer bedtijd.

Zaterdag had ik vrij! We zijn lekker naar het zwembad geweest de hele dag en in de avond naar een nightmarket. Daar hebik was Thaise hapjes geprobeerd en gekeken voor nieuwe kleding maar helaas nog niks gevonden. Ze verkochten er ook puppy's, zo lief! ik had er het liefst een meegenomen!

Nu is het zondag en vertrek ik naar Hua Hin voor mijn Beach week en in het weekend ga ik naar Bangkok voor Thais Nieuwjaar.

You'll hear from me again!

Dikke kus!

Reacties

Reacties

Jeannot

Super om te lezen allemaal.
Amuseer je !!

T.tineke

Hoi Nienke, deze avonturen pakken ze je niet meer af! Geniet ze ervan! Lekker ontspannen zo om te horen!

Ilse en Martijn

Hi Nienke!
Slimme begeleider lezen wij ;)!!
Wel fijn dat er een zwembad is met dergelijke temperaturen. Goed nieuwjaar alvast en we verwachten baywatch foto's he!

Groetjes Martijn en Ilse

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active